måndag 2 november 2009

en update in swedish (sorry)

Okej. Eftersom det inte är mitt största intresse att sitta vid datorn när man är ute och reser så gör jag det här fort. Plus att hela jag skakar efter att ha hoppat studsmatta i typ fem minuter så det gör det jäkligt drygt att skriva. (Jenni skriver.)

Så jag skriver i listform.

1. Vi har kört i tre dygn.
2. Storm på vägen, Maddie började sladda för det är olagligt med dubbdäck, höll på att köra i diket.
3. Got pulled over by the cops, han sa att vi inte borde fortsätta köra.
4. Stannade och sov utanför en bensinmack. På morgonen väckte de som jobbade där oss, de trodde att det låg "en dead guy" i baksätet, det var Maddie. Det var svinkallt i vanen. Vi fick gratis kaffe för att de tyckte vi var så crazy som sov i vårt fordon.
5. Fortsatte köra, stannade endast för att tanka. Jag körde på natten, insåg att jag har världens kanske sämsta night vision, såg i syne, såg i kors, såg inget alls. Alla körde om mig för jag hade cruise drivern på 60 mph och alla andra kör som jävla fettogalningar.
5. Bytte med Karin, somnade i där bak, vaknade efter 10 timmar, två stater senare. Soluppgång i Montana.
6. Körde till Seattle.

Seattle i punktform:
1. Hamnade direkt på en Filthy Store (Thrift Store).
2. Provade en miljard plagg trots att man endast fick ha med sig tre plagg in till provhytten.
3. Valde att klä ut oss till truckers.
4. Körde vidare och försökte hitta någonstans att duscha efter tre dygn i vanen.
5. Jag körde fel, höll på att köra in i en truck för det är fasen omöjligt att köra bra i den här staden. Tusen lanes, man hamnar alltid åt fel håll, eller råkar köra mot rött för det är ett stoppljus i varje korsning.
6. Hittade ett LA Fitness, tränade och duschade.
7. Städade ur vanen, satte på license plates (finally).
8. En truck bredvid oss försökte starta i en timme, till slut bestämde sig jag och Maddie för att hjälpa honom, jump start his car, göra våran "random good deed of the day".
9. Slutade med att vi skjutsade killen (en UFC Fighter) till hans kompis, festade med de, tog oss vidare till ett collegeområde med feternity houses, hittade en random halloweenfest, tryckte oss in, åt deras godis, drack deras megabål, åt deras frosting och försökte sno allt deras godis.
10. Hittade Burt, Earnie och en Taco som vi fick sova hos.

Och nu bor vi fortfarande hos Burt Earnie, och Taco. Burt, som egentligen heter Earl är en high tech kock och han har visat oss runt i staden, lagat oss god mat och vi får bo i han och hans två kompisars finfina hus. Sover i deras soffa och utforskar staden.

Igår gick vi på farmes market downtown, Hamish från Irland/Boston/Vancouver, följde också med. Han pluggar svenska i Kanada, oddsen?
Jag och Karin fick en jävla chock när vi insåg att vi var på the fish market som vi har sett en dokumentär om!!!!!! I hemavan! Vi fick kasta fisk och pussa fisk inför en stor publik. Vi bytte bloggar och became friends.

Vi åt vid hamnen, såg en galen asain lady som kastade sin väska på andra asain people, det var kul action!

Åt glass, åkte hem, lagade mat, såg på film.

Nu ska vi åta frukost, sen ska vi åka till Earls restaurang, och han ska skicka ut mat till oss, för jag tror inte vi har råd att äta där med våran budget.

Summa sumarum:
Hade vi inte kört fel, hade vi inte hittat LA Fitness, inte hjälpt UFC Fightern, inte följt med till hans fest, inte hittat collegeområdet, inte hittat random Halloweenfest, inte hittat Burt, Earnie and Taco, inte fått bo i ett hus...

...och inte fått se Earls third nipple.

Slutsats:
Felkörningar är underskattade!

1 kommentar:

  1. Maahamahamama, maah!

    I miss you like a crazy person, är det inte så man säger? Satan, jag har svinflunsan och det regnar och det är grått och det är vått och jag är inte våt. Lev livet, kör hårt!

    Love you, miss you

    SvaraRadera

Bloggintresserade