torsdag 26 november 2009

en update from jenio

Jag har vaknat innan alla andra. Egentligen är jag sjukt trött, men vi ska göra en svensk maträtt till thanksgiving lunchen som JP har idag så jag orkar inte somna om.

Jag tänkte att vi har kanske varit lite luddiga i kanterna med vad som har hänt den senaste tiden, så jag tänkte ta tag i att förklara lite kort...

Vi åkte alltså ner från San Francisco med Alex och Nelson. Campade i Big Sur och hade det alla tiders.
Väl i Los Angeles hade vi inte direkt någon stabil plan, typ "var ska vi bo?" och så vidare. Alex erbjöd oss att sova hos honom, så vi nappade ganska direkt på den idén. Inte hur lust som helst att sova i vanen i storstan faktiskt..

Nästa dag skulle Alex iväg och soundchecka, så vi gled runt i stan lite. På kvällen gick vi på deras konsert. Efter det efterfesten. Efter det hem.

Hem hade nu kommit att bli Alex's place.

När det sedan blev god tid för mister Carapetis att dra till Seattle och Vancouver för att spela så sa han att det var helt lugnt om vi ville ha hans lägenhet som home port. Så så fick det bli.

Nu är det så att Alex har en landlord som är ett eget fenomen. Det går inte med ord att beskriva denna varelsen. Man vet inte om han är hög på di grövsta droger 24/7, om hans mamma tappade honom i marken med huvudet före när han var endast en bäbis, eller om denna människa helt enkelt är helt och hållet socialt handikappad.
Jag skämtar inte när jag säger att den här människan pratar 3 timmar i sträck om man inte lyckas slingra sig därifrån. Och det är envägskonversation av rang. Och det är bara om massa bajs. "Mina lamborghinis hit, mina ferraris dit, svenska fruar hit, UFC fighters dit.".
Alla kutar till sina bilar och låtsas att de har otroligt brottom - allt för att undvika denna människa.

Hur som haver, denna galenpanna gjorde iordning en lägenhet åt oss ovanför Alex. Gratis hyra en månad sa han. Och vi behöver inte stanna. Och visst, det låter skumt, men vi har gjort det klart otaliga gånger att vi kommer troligtvis inte stanna. Spelar ingen roll säger han. Så vi tackar tar emot, trampar gasen i botten när dagen d kommer.

Sen har det hänt otroligt mycket mer, men det får vi ta en annan gång.

Nu måste jag väcka de andra.

Piis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade