tisdag 1 december 2009

länsman

okey, tänkte att jag kanske borde förklara lite mer om det tidigare inlägget när polisen kom. Vi blev nertvingade på marken i en lång rad, höger ben korsad över vänster och händerna framför magen precis som på film. Med tanke på att vi var typ 20personer blev raden av människor pretty long. Poliserna skrek och vi var tvugna att vara tysta.

Jag och jossan frågade varandra tyst på svenska var tusan Jenni tagit vägen. Det tyckte inte ena polisen om och han började skrika ännu mer. Då började jag prata med honom vilket inte gjorde honom glad alls så han drog bort mig mot en vägg och satte handklovar på mig. De lyste med ficklampa i ögonen och påstod att jag måste ha tagigt någon sjuk drog. Jag uppgav mig som ägare till vanen och de undrade varför jag hade en stor burk med marijuana i framsätet. Inte bra. Jag bad dem gå och hämta den..

När jag fick se den började jag skratta. Burken med marijuana var inte mindre än Jennis burk med vatten från floden i Aberdeen där de spred ut Kurt Cobains aska som hon vill ta hem och döpa sina barn i. Vilken jäkla knarkarhistoria det måste låtit som men de var ju sant.. De släppte oss, Jenni kom tillbaka och vi fick städa upp allt som de kastat ut ur vanen. Är nästan säker på att Kurt Cobain måste ha skrattat där uppe i himlen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv