måndag 12 oktober 2009

åsnegatan goes pmsroad

hej. nu sitter olli och karin och ritar på kuvert som vi ska ge bort roliga presenter till människor i usa i. det är kungen och dalahästan och turning torso och svenska flaggan på. sen får man utsmycka de som man vill. olli ritar ganska fult, men ändå charmigt som bara barn kan.
karin har ritat kungen i simglasögon, och josefin har satt en öl i knugens hand.

idag landade vi i stockholm/bromma. josefin var ganska sen till flyget. men jag och karin var ännu sämre. för jag bestämde mig för att packa om min väska på alvik flygplats parkering, och karins resväska bestämde sig för att börja falla isär.

sen när vi kom in på flygplatsen var josefins mamma jättestressad och vi sprang och checkade in. det var ingen kö i säkerhetskontrollen. men allt blev omständigt ändå. såklart.
jag (jenni) som reser med endast teknik i handbagaget fick knöla upp datorn ur väskan, sen ska man av med allt sitt bling, men förgäves, man står ju ändå alltid där och blir visiterad vare sig man avlägsnat bling-blinget, eller ej. det pep på både karin och jossan. när det var min tur lyckades jag gå rakt in i väggen av säkerhetskontrollens passage, då började det pipa, så jag fick gå tillbaka, göra om, göra rätt. men icket. då blev jag stickprovad. less jag blev.

när jag hade knölat ner datorn i väskan igen så fick vi äntligen sätta oss på det lilla planet som skulle föra oss till stockholm. det slog lock för öronen direkt vi lyfte från marken så jag fick leva livet som halvt döv under hela flygturen. läsa på läppar och så vidare. skrika när jag pratade och sånt.

ikväll har vi:
1. åkt tunnelbana, dah, vi är ju i stockholm.
2. druckit öl.
3. köpt en trefemma var. som inte var kall, så vi satte ner den bland wok och pyttipanna och väntade på att den skulle bli kylig.
4. karin kallade åsövägen för åsnevägen så det var en tjej som spontan-började-skratta åt karin på ica.
5. konstaterat att olli har utvecklat ett drogproblem (guitar hero.)
6. konstaterat att ollis pappa är fem år äldre än olli, makes no sense, jag vet.
7. konstaterat att det är kallt när det blåser.
8. ätit middag med jossans syster alex och hennes vän adel.
9. pratat om energikrafter, fobier och piercing
10. konstaterat att jossan och alex har en sadomassochism(jag orkar inte stava rätt)gen. de gillar nämligen båda att pilla upp tandpetare i tandköttet mellan tänderna tills det blöder. deras dröm är att göra det medans de har sexuell intercourse. Jag fattar inte grejen. ge-er sickos!

nu blir jag ännu mer less på guitar hero för karin ska försöka lära sig spela du hast på easy. (jag har grava pms-problem idag. jag måste därför gå och ta ut de över något/någon).

godnatt
/Jenni

1 kommentar:

  1. obs obs. Det är inte simglasögon utan snabba solbrillor. /kaaaaaaaaaarijn

    SvaraRadera

Bloggintresserade